tag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post7377149969980048467..comments2024-02-05T12:35:06.783+01:00Comments on BILSPANAREN: Fascinerande folksportbilBilspanarenhttp://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-87000297475121046982012-02-10T07:55:51.283+01:002012-02-10T07:55:51.283+01:00Jag är beredd att hålla med om GT:ns former. Jag h...Jag är beredd att hålla med om GT:ns former. Jag har aldrig haft äran att köra MGB men däremot provade jag en gång en Triumph Spitfire vilket jag gissar är en liknande upplevelse.<br /><br />Jag kan väl tillägga att MGB återuppstod 1993-95 i form av MG RV8.Bilspanarenhttps://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-63988968620068127902012-02-08T22:06:47.176+01:002012-02-08T22:06:47.176+01:00Jag skulle nog gå så långt som att säga att GT:n ä...Jag skulle nog gå så långt som att säga att GT:n är ännu linjeskönare än Tourern. De är trevliga bilar att köra också, omisskännliga 60-talskonstruktioner som (föga överraskande) trivs bäst i lagom tempo på kurviga landsvägar.<br /><br />I och med gummistötfångarna som kom till årsmodell -75 uppdaterades (läs: förfulades) även inredningen med nya instrument istället för de snygga Smithsmätarna från tidigare, och strömbrytaren till överväxeln flyttades till växelspaken, à la Volvo 240. Dessutom höjdes fjädringen för att möta Amerikanska lagkrav vilket inte direkt hjälpte väghållningen.Biltrafikhttps://www.blogger.com/profile/01656635256646115030noreply@blogger.com