tag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post7564858218290470662..comments2024-02-05T12:35:06.783+01:00Comments on BILSPANAREN: Kusinens CorollaBilspanarenhttp://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-89767019468527734612013-02-18T07:58:30.266+01:002013-02-18T07:58:30.266+01:00Jag har också en del olika outplånliga minnen från...Jag har också en del olika outplånliga minnen från diverse olika bilar jag åkte i som barn, så inget konstigt med det. :D<br />Imperial58https://www.blogger.com/profile/09825056105745384572noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-53167351130233489622013-02-17T21:59:33.795+01:002013-02-17T21:59:33.795+01:00Roligt att den ska börja rulla! Jag sörjer den var...Roligt att den ska börja rulla! Jag sörjer den varje gång jag går till min egen Corolla (från 1997).Nicklashttps://www.blogger.com/profile/11869991972471406747noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-67043702588475019232013-02-17T09:41:31.677+01:002013-02-17T09:41:31.677+01:00Laga ett hål i en balk sen till svensk bilprovning...Laga ett hål i en balk sen till svensk bilprovning. Allt annat är OK. Otroligt att bromsar funkar efter att den stått!<br />Fick tömma förgasaren på filterinsatsen från bensinfiltret som släppt.<br />Har titta runt efter nya skärmar. Någon som vet var man kan hitta några?<br />Syns på Ulva i sommar!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-48662285599029515742013-02-04T21:48:02.804+01:002013-02-04T21:48:02.804+01:00Kul! Grattis! Planer för bilen?Kul! Grattis! Planer för bilen?Bilspanarenhttps://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-61074007542081787622013-02-03T20:26:41.265+01:002013-02-03T20:26:41.265+01:00Milen verkar stämma då jag köpte bilen idag och pa...Milen verkar stämma då jag köpte bilen idag och pappren stämmer 8900 milAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-68218935018085688652012-04-25T08:41:28.447+02:002012-04-25T08:41:28.447+02:0010000 mil är inte så mycket för en del gamla bilar...10000 mil är inte så mycket för en del gamla bilar heller. Många äldre bilar har dock kilometerräknare som "slår runt" vid 99999 km. Vid besiktningen anges oftast miltalet som står utan hänsyn till om räknaren börjat om eller inte.Bilspanarenhttps://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-8901530983471407132012-04-24T23:35:03.300+02:002012-04-24T23:35:03.300+02:00kan du förklara varför du skriver transportstyrels...kan du förklara varför du skriver transportstyrelsen anger tex som i detta fall 9000 mil men du anger det till 19.000 mil ? Varför kan inte transportstyrelsen räkna till mer än 10.000 mil?<br />det är ju ingen lång sträcka för dagens bilar!<br />ManneAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-25411401428842270292012-04-23T14:09:07.717+02:002012-04-23T14:09:07.717+02:00Och här hittade jag en Japanspecad variant som ver...Och här hittade jag en Japanspecad variant som verkar lida av svårartat Mustangkomplex att döma av fronten:<br /><br />http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota-Corollacoupe.jpgCarl Johan Hallhttps://www.blogger.com/profile/13918735189767797231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-450230773703621752012-04-23T13:07:43.673+02:002012-04-23T13:07:43.673+02:00Hmm, riktigt trevlig "fotoström" (eller ...Hmm, riktigt trevlig "fotoström" (eller vad nu photostream heter på svenska) den där XBXG!Bilspanarenhttps://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-13363584818197030162012-04-23T12:49:17.915+02:002012-04-23T12:49:17.915+02:00Här är en brun -77:a:
http://www.flickr.com/photo...Här är en brun -77:a:<br /><br />http://www.flickr.com/photos/xbxg/5646632560/Carl Johan Hallhttps://www.blogger.com/profile/13918735189767797231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-33046577895885610022012-04-23T12:12:04.647+02:002012-04-23T12:12:04.647+02:00Ja, liftbackvarianten avstod jag från att nämna då...Ja, liftbackvarianten avstod jag från att nämna då den kom senare och hade en helt egen kaross, men den räknas till E30-serien.<br /><br />Det är den coupén du nämner som jag menade. Den hade annorlunda bakljus och tredelat galler på bakskärmarna. Kan inte minnas när jag såg en senast.Bilspanarenhttps://www.blogger.com/profile/05551104013015949010noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5007576667906377405.post-7115026968683664042012-04-23T08:58:59.063+02:002012-04-23T08:58:59.063+02:00Förutom kombin och sedanen fanns faktiskt två mode...Förutom kombin och sedanen fanns faktiskt två modeller. Dels fanns liftback-varianten som var en halvkombi, och dels - jag tror att det är den du menar - en coupé som nog var i hardtop-utförande, ja. Jag vill minnas att den hade helt annorlunda bakljus med ett "kolon" med två runda fält längst in (reflex och backljus?). Dessutom hade den små "galler" (tänk Volvo 245) på bakflyglarna intill bakljusen. En sån skulle vara kul att se här på bloggen. Ovanlig på 80-talet, jag har nog inte sett någon på 20 år.Carl Johan Hallhttps://www.blogger.com/profile/13918735189767797231noreply@blogger.com