onsdag 7 september 2011

Cherry med ett namn och två färger

Det är fullt upp i livet just nu så det blir ett kort inlägg idag. Jag har tidigare konstaterat att Umeå är ett veritabelt Bilspanarmecka och det är jag inte ensam om att ha upptäckt. I mitten av juni kom ett mail från Erik i Umeå. Han skriver så här:
Upptäckte din blogg häromdagen och sträckläste alla inlägg. Trodde aldrig att det skulle finnas andra som tyckte att halvtrista standardbilar från 1987 var mer intressanta än de senaste teknikvidundren. Jag trodde jag var onormal som blev glad över att se en Audi 200 eller en Fiat Uno på gatorna, men tydligen finns det likasinnade! Detta är kul så jag har i dag varit ute på bilfotopromenad i Umeå och tagit några bilder jag tänkte bidra med till bloggen om du är intresserad.
Idag nöjer jag mig med en bil men du kommer att få se fler av hans fina bilder framöver. Dagens bil är en Nissan Cherry från 1985. Erik skriver så här om den:
...Nissan med stilig tvåtonslack i tidstypiskt gråblått. Denna måste vara nyare än den Datsun/Nissan Cherry du haft på bloggen tidigare, då denna bara heter just Nissan.
Uppmärksamt! Tyvärr kan jag inte kontrollera om Cherryn jag hittade registrerats tidigare än denna då jag glömt att skriva ned registreringsnumret. Bilen som Erik hittade är i alla fall nybesiktigad och visst ser den ganska fin ut för att vara en japansk åttiotalare med 7 ägare och knappt 19 000 mil bakom sig?

Jag vill även med detta inlägg påminna er om att Träffpunkt 80 är nästa söndag den 18 september. En tvåfärgad Nissan Cherry kommer att vara helrätt där även om jag betvivlar att denna bil kommer dit. Jag planerar i alla fall att åka dit. Bilen får jag dock ställa på fulbilsparkeringen då den är för gammal, men det gör inget då jag får chans att frossa i förhoppningsvis rekordmånga sköna åttiotalsbilar. Vi ses kanske där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar