onsdag 10 november 2010

Toyotatvillingar

Under snön hittade jag inte en utan TVÅ röda Toyota Starlet från 1989! Exakt likadana! Den vänstra är dock i lite finare skick, men den har bara gått 8000 mil i jämförelse med 14000 för den högra. Det var på denna parkering jag hittade både Opel Commodore och Senator. Det visade sig inte vara så konstigt då det var samma ägare, men nu har jag kollat upp ägarskapet till dessa bilar och det är två olika personer på olika adresser. Då är det ett ganska lustigt sammanträffande, eller hur?


Det kanske inte är så spännande bilar, men denna modell av Toyota Starlet (som fanns 1985-89) befinner sig nog i det stadium då man fortfarande tror att de är ganska vanliga, och därmed inte värda att lägga märke till, men vid närmare undersökning visar de sig vara ganska ovanliga i gatubilden. Jag har till exempel berättat tidigare om hur jag förvånats över att hitta så få Saab 99. Men det finns säkert nyare bilar än så som håller på att försvinna.

Det var förresten i exakt en sådan här röd Toyota Starlet jag och min farbror åkte runt och letade skrotbilar i, vilket jag också berättat om tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar