torsdag 24 maj 2012

Ett livstecken

Lugn, jag lever. Bloggen må verka död, men den vilar bara. Som jag tidigare skrivit är jag överöst med arbete. Att vara lärare i maj är rena rama plågeriet. Å andra sidan är nästföljande månader ganska lätta att överleva, så jag klagar inte utan konstaterar bara fakta. Till denna i sammanhanget lätta börda har det inträffat tråkigheter så kraften har gått till familjen, sorgen och vardagen. Suget att få skriva finns dock alltid där så när kraften och tiden kommer tillbaka kommer det inlägg, det lovar jag.

Eftersom detta är en bilblogg kan jag i alla fall rapportera om nyheter på bilfronten. Gammelbilen har nu fått konkurrens av en modernare familjebil. Det är den som skuggar Volvon på bilden ovan. Den är rymlig, säker, miljövänlig och går som ett spjut. Jag har ju länge varit sugen på en Saab, men då hade jag nog tänkt mig något lite äldre. Nyare bilar har ju ofta tillkrånglade och ocharmiga namn och så även denna: Saab 9-5 Vector Sportcombi 2.0t Biopower. Volvo 164 är kanske inte charmigt det heller, men enkelt att säga.

Nu har bilägandet gått in i ett nytt skede. Bilkörning innebär främst transport och inte så mycket upplevelse. Folk vänder sig inte om och pekar när man kör förbi. Ingen kommer fram och pratar bilminnen eller frågar om bilen är till salu. Charmen försvinner, men familjen kommer att färdas svalt, snabbt och säkert. Och det har väl också sin charm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar