onsdag 13 februari 2013

Förfryst Fiat

Som en slags avrundning på de senaste inläggen med Ford från sextiotalet och Fiat från åttiotalet slår jag samman temat i dagens korta inlägg med en Fiat från sextiotalet. Bilden tog jag utanför Katrineholm i helgen. Tyvärr var den översnöad, men det blev en fin vinterbild, tycker jag.

Fiaten är en 1100 och årsmodellen är runt 1960-65. Färgen någon slags syrenlila, vilket med största sannolikhet inte är en originalfärg. Mer vet jag inte om bilen annat än att den stått på den här platsen ett tag.

Den första Fiat 1100:an var en uppdaterad version av Fiat 508. Den tillverkades mellan 1939 och 1952 med uppehåll för andra världskriget. 1953 kom en helt ny 1100 med självbärande karossår och den kom att tillverkas i olika serier ända fram till 1969 där utseendet uppdaterades i takt med bilmodets växlingar.

Jag har lite ont om tid för bloggandet just nu så därför blev det inte mer än så här, men jag hoppas på ett inlägg med fler bilder snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar