tisdag 10 maj 2011

Två gröna V4:or och två män - en mekande och en mystisk

En vanlig fråga jag ställer mig är vad ägarna till bilar som uppenbart stått länge och ser hängiga ut tänker om dem. Har de några planer? Därför är det roligt att idag kunna lämna en lägesrapport om vad som händer med två av dessa bilar. I mitten av februari upptäckte Nicklas Werner att hans kompis två gröna Saab V4:or figurerade i ett av mina allra första inlägg. Kompisen lät då hälsa att det snart skulle rulla åtminstone en hybrid av de båda.

Den första maj skickade så Nicklas bilden ovan som visar hur kompisen håller på att sätta samman de båda bilarna till en. Glädjande nog valde han att satsa på den bil som var i mest originalskick som grund. Planen är att få bilen rullande och besiktigad så någon regelrätt renovering är det kanske inte. Det är kul ändå att bilen är på väg ut på vägarna igen!

Idag hittade jag ännu en grön Saab 96, denna gång en tyrolergrön 71:a. Bilen ser ganska fin ut och har endast haft fyra ägare men besiktningen gick ut sista september förra året. Den har ganska mycket utrustning, som till exempel extraljus, snobbringar, takräcke och en fläkt på hatthyllan. Dessutom har den kromlister på skärmarna från en äldre 96:a och extra emblem från en nyare. Konstigt att den inte tas omhand då uppenbarligen någon pysslat om bilen och gett den en personlig touch.

Det mest mystiska är dock mannen med solglasögon och hatt som sitter bältad i baksätet. Nu är han ju visserligen en skyltdocka, men ändå? Har han suttit där länge? Kommer han från New York-polisen? Det sitter ju en dekal på bakrutan med texten "Police Department City Of New York". Vaktar han bilen?


Som jag skrev inledningsvis; Ibland undrar jag vad ägarna till bilarna tänker.

2 kommentarer:

  1. förra veckoslutet stod denna fina bil parkerad runt hörnet vid mitt B&B i Leamington Spa, England.
    http://1.bp.blogspot.com/-vy6XoInBcAw/Tca5VXdHV8I/AAAAAAAAAGc/YAkfjB_nceY/s1600/hstyrdv4.jpg
    Opalgrön, högerstyrd och elegant.

    SvaraRadera
  2. Mmm opalgrönt... Saabs giftigaste färg?

    SvaraRadera