onsdag 16 februari 2011

Pimp my blog

Nu har bloggen genomgått en smärre renovering. Den är mest av kosmetisk karaktär så trogna läsare torde ändå känna sig hemma. Det blev lite annorlunda, men om det var till det bättre eller sämre är ju en smaksak...

Den nya bakgrundsbilden med folkvagnarna, som du ser här ovan, är en detalj från ett tryck på en av mina t-shirts av märket Koppartrans. Bensinbolaget Koppartrans bildades 1947, blev uppköpt av Shell 1963 och under 70-talet försvann så Koppartransmackarna. Många är de macknostalgiker som vurmar för Koppartrans. Kanske är det för dess snygga logotyp som föreställer ett eldsprutande bevingat djur, Koptra. Under 90-talet återuppstod Koppartrans. Nu som klädmärke! Och med samma snygga logotyp!

4 kommentarer:

  1. Fult! Dålig läsbarhet.

    SvaraRadera
  2. Smaken är som baken...
    @Anonym: Fult och dålig läsbarhet behöver ju inte vara samma sak. Jag har i alla fall sett över typsnitt och teckenfärg för att öka läsbarheten.
    @Eva: Tack, du är snäll du!

    SvaraRadera
  3. Första gången för mig på din blogg! Ser intressant ut. Jag lägger upp en länk på min sida idag.
    Lycka till!

    SvaraRadera