torsdag 24 februari 2011

Mobilspanaren


Min kompis Stefan, som jag tvingar läsa min blogg, tyckte att Bilspanaren borde finnas i en version för mobiler. Eftersom jag såklart försöker ta till mig av mina läsares åsikter har jag nu åtgärdat det. Surfar du in på bloggen via mobilen kommer du att se en förenklad, mobilanpassad version. Du ser den på bild till höger. Den är riktigt bra faktiskt! På min Iphone med Safari som webbläsare funkar det bra men Stefan fick det inte att funka på sin mobil. Hoppas det löser sig på något sätt.

Eftersom Stefan är Saabfantast blir det en bild på Saab idag. Det är en Saab 96 V4 från 1974 som jag tog kort på en svinkall (inget mot vad det kan vara dessa dagar dock) morgon på väg till jobbet i slutet av oktober. Färgen på bilen tror jag heter karolinerblå och den ser ut att vara i ett riktigt fint skick. Saab V4 har skrivit om många gånger tidigare så jag hänvisar till de inläggen om du vill läsa mer: en orange, en brun, en röd och två gröna.

7 kommentarer:

  1. Måste korrigera lite, jag tvingas inte att läsa bloggen utan läser den med nöje, mycket nöje :-)

    SvaraRadera
  2. ...och du är inte ensam, Stefan!
    Saab 96 är en sådan där bil där jag fortfarande inte vet om ägaren har den som gammel-bruksbil eller bara en bra bruksbil. En kul bil är det hur som helst!

    SvaraRadera
  3. Tackar ödmjukast!
    Har du testat på mobilen idag, Stefan?
    Jag undrar samma sak, Felix!

    SvaraRadera
  4. Jag har testat både den inbyggda webläsaren och Opera Mini men det vill sig inte. Opera Mini är lite skumt. Jag ger inte upp än. På fruns Android fungerade det bra.

    SvaraRadera
  5. Tack för att du envisas. Jag ska också kolla fruns mobil. Hon borde ha samma problem som du.

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte också aktivera mobilläget, men upptäckte att eftersom mobilversionen inte laddar några "Gadgets", så registreras inte heller besöket i min räknare. Lösningen borde vara att lägga in räknarkoden i huvudsidan, men jag lyckades inte få det att funka. Har du löst det på något snyggt vis?

    SvaraRadera
  7. Det tänkte jag inte på så jag har ingen lösning på det. Tittar jag på läsarstatistiken för de dagar mobilversionen varit aktiv så ser man trafik från mobiltelefoner. Eventuellt kan de ju ha valt webbversionen. Hör av dig om du hittar en lösning!

    SvaraRadera