fredag 29 oktober 2010

Sov gott, Pärlan

"Pärlan" är ett vanligt smeknamn på bilar, men min Volvo 164 kallas för det på grund av dess färg: pärlgrå. Den kan också kallas "Storsjöodjuret" då den i 31 år ägdes av länsrådet Lars Calleberg i Östersund. Det var han som fridlyste Storsjöodjuret. Min fru har kallat den "Gubbmagnet" då den tycks dra till sig gubbar. Jag tror dock hon är glad att det inte är en "Brudmagnet".

Bilen varit utomhus sen i mars då jag blev av med mitt garage, men i helgen ska bilen gå i vinteride, i en lada, någonstans i Sörmland. Det känns lite vemodigt men samtidigt bra att den slipper stå ute. Hoppas våren kommer tidigt i år!

1 kommentar:

  1. Hej ovanlig färg på 164 an...en lika dan gick i rörösjön för 20 år sedan...en polare köpte den och lekte sönder den... : (

    SvaraRadera